Loading...

اخبار

اینترنت اکسپلورر به پایان عمر خود رسید

نوشته شده در : 2022/07/26 - 00:00
مرورگر اینترنت اکسپلورر بعد از بیست و هفت سال، به پایان راه رسید
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر، پشتیبانی نخواهد کرد. به این ترتیب، بعد از بیست و هفت سال، پرونده این مرورگر برای همیشه بسته‌شد. از این پس، هر کاربری که روی اینترنت اکسپلورر کلیک کند، به طور خودکار مرورگر اج کرومیوم مایکروسافت برایش باز خواهد شد. البته کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند، همچنان امکان استفاده از آن را خواهند داشت.
این مرورگر که مدتی طولانی، به عنوان مرورگر پیش‌فرض خیل عظیمی از کاربران  به کار می‌رفت، در ده سال اخیر عملکرد چندان رضایت‌بخشی نداشت و باعث شد بسیاری از کاربران، به مرورگرهای دیگری روی بیاورند. نهایتا گوگل کروم توانست گوی سبقت را از رقبایش بدزدد و به مرورگر محبوب کاربران تبدیل شود. به این ترتیب، اینترنت اکسپلورر، مرورگری از رده خارج شده محسوب شد.
مرورگر
بنا به آمار، سال 2003 اوج استفاده از این مرورگر بود و بعد از آن، به تدریج سیر نزولی داشته و میزان استفاده از آن، کاهش یافته‌است.
اینترنت اکسپلورر مرورگر پیش‌فرض ویندوز بود که از زمان  سیستم‌عامل ویندوز 95، آن را همراهی می‌کرد و بعدها هم توسط همین شرکت، توسعه‌داده‌شده‌بود. اما در حال حاضر، مایکروسافت اج، جای آن را گرفته‌است.

 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!